Üdvözöljük a GumiStart Webáruházban!

A kosara üres

Skip to Main Content »

GUMIABRONCS TANÁCSADÓ

 

Mielőtt kiválasztja autójára a legmegfelelőbb gumiabroncsot, érdemes elolvasni tanácsadónkat. Itt megtalálja a legfontosabb ismereteket, leggyakrabban feltett kérdéseket és válaszokat, teszteredményeket, abroncscimke információkat, stb.

 

Az oldal tartalmát folyamatosan töltjük, frissítjük. Ha mégsem találja meg az információt, amit keres, írjon nekünk az info@gumistart.hu email-címre vagy hívjon minket telefonon (06-70/415-4864, vagyis nyomógombos készüléken 06-70/415-GUMI). Örömmel fogadjuk kérdéseit és legjobb tudásunk szerint igyekszünk megválaszolni.

 

Tartalom:

    1) Jelölések a gumiabroncsokon
    2) Hogyan gondoskodhat gumiabroncsairól? 10 tipp a Michelin-től.
    3) AZ EU-s abroncscimke
    4) Hogyan készül a gumiabroncs?
 


 

 

 

1) Jelölések a gumiabroncsokon

 

.1). Gyártó (márkanév vagy logo)

 .2). Mintázat (profil) neve

 .3). Méretmegadás: 205 = Az abroncs szélessége mm-ben 55 = A magasság/szélesség arányszáma, százalékban kifejezve. R = Radial szerkezet, 16 = Keréktárcsa-átmérő (col)

 .4). 91 = Terhelési index (lásd bővebben) V = Sebességindex (lásd bővebben)

 .5). E = Alacsony gördülési ellenállású abroncsok

 .6). Tubeless = tömlő nélküli gumiabroncs

 .7). A nemzetközi előírások szerinti jelölések Pl. E4 e4(4 = Hollandia)

 .8). Gyártó kódja: Gumiabroncsgyár, abroncsméret és -kivitel,

 Gyártás dátuma (Gyártási hét / Év) Pl. 3509 jelentése: 2009. 35. hét

 .9). T.W.I.: Tread Wear Indicator (Mintázati kopásjelző). A hosszanti mintázati hornyokban több helyen keresztirányú bordák, amelyek 1,6 mm maradék profilmélység esetén kerülnek a felszínre

 .10). Gyártó ország

 

A képen szereplő abroncsok minden további adat az Európán kívüli országokra vonatkozik.


Általános jelölések:

Terhelési index (LI = Load Index): A gumiabroncs maximális terhelhetőségét mutatja, megfelelő (gyári előírt) nyomásérték használatával. A járműre szerelt összes gumiabroncs terhelhetőségének nagyobbnak kell lennie, mint a járműre előírt maximális gördülő össztömeg (vagyis az autó önsúlya + csomagok + utasok).

Sebességi index (SI = Speed Index): A gumiabroncs számára megengedett legnagyobb sebességet mutatja.


Egyéb jelölések:

 

M+S -Mud and Snow - Hóra sárra tervezett gumi nem feltétlenül téli abroncsot jelent

 

Hópehely a hegyen” - kifejezetten téli abroncs, havas úton a teljesítménye legalább 7%-kal jobb, mint az átlagos gumiké

 

AW All weather/ 4S - Négy évszakos gumiabroncs

 

RF – Reinforced, megerősített kivitel

 

XL – nagyobb terhelhetőségű kivitel

 

C – erősebb, mint az RF vagy XL abroncsok, utánfutókra és kisteherautókra ajánlott

 

Dura-Wall - Megerősített oldalfalú off-road abroncs

 

FR/MFS - peremvédő 

 

TL Tubeles- tömlő nélküli kivitel

 

TT – Tömlős kivitel (személy, kisteher és terepjáró autókon már nem használjuk)

 

TWI (Tread Wear Indicator)  Ahatóságilag megengedett minimális 1,6 mm-es szintre beállított kopásjelző

 

MO - Mercedes kivitel

 

N0/N1/N2 - Porsche kivitel
*/M3 - BMW kivitel 

 

RB/RBL/RW/BLT/BSL/BSW/OWL/ORWL/WLT - terepjáró gumik, oldalfal és feliratok típusa

 

 


 

2) Hogyan gondoskodhat gumiabroncsairól? Michelin tippek

 

Tíz abroncsápolási tipp

Tíz abroncsápolási tipp

Könnyű elfelejteni, hogy a gumiabroncs az egyetlen érintkezési pont a gépkocsi és az útfelület között. Ezért rendkívül fontos megőrizni az abroncsok minőségét és teljesítményét a biztonság és a mobilitás biztosítása érdekében. Ennek érdekében azt javasoljuk, hogy tartsa be az alábbi biztonsági előírásokat.

1. Érintkezési felület

EGY KIS FELÜLET FONTOS FELADATA

Az abroncsnak az a része, amely állandó kapcsolatban van az úttal, körülbelül akkora, mint egy emberi kéz. Az Ön biztonsága, kényelme és üzemanyag-fogyasztása mind ettől a kis területtől függ. Ügyeljen rá, hogy a megfelelő gumiabroncs kiválasztása mellett rendszeresen tartsa is karban őket a legjobb teljesítmény érdekében. Ez azért fontos, mert az abroncsok:

  • jelentik az egyetlen összeköttetést a gépkocsi és az útfelület között

  • hordozzák a gépkocsi teljes súlyát, amely a saját súlyuk akár 50-szerese is lehet

  • reagálnak a vezetési manőverekre, mint például a kormánymozdulatokra, gyorsításra vagy fékezésre

  • nyelik el az út egyenetlenségeit

2. Az abroncs kopása és a futófelület mélysége

GYORS ÉS KÖNNYŰ BIZTONSÁGI INTÉZKEDÉS

Feltétlenül ellenőrizze rendszeres időközönként az abroncs futófelületének mélységét és cserélje ki, ha kopott. Ez garantálja a maximális tapadást és úttartást, ami segít elkerülni a kellemetlen meglepetéseket. Cserélje ki az abroncsokat, mielőtt a futófelület mélysége eléri az 1,6 mm-t. A Michelin abroncsokat kopásjelzőkkel látták el, amelyek a futófelület fő csatornáiban találhatók és magasságuk kb. 1,6 mm. Az Ön biztonsága és mobilitása a megfelelő mélységű futófelülettől függ, mert

  • A futófelület csatornái eloszlatják a vizet a gumiabroncs alól, ami segít fenntartani a jármű fölötti kontrollt

  • Minél mélyebbek a futófelület csatornái annál több vizet tud eloszlatni és így csökkenteni a akvaplaning kockázatát

  • A megfelelő abroncsnyomás és a gépkocsi rendszeres karbantartása biztosítja az abroncsok legjobb teljesítményét a lehető leghosszabb ideig

  • A futófelület tapad az útra, befolyásolva a fékezéshez szükséges távolságot.

3. Abroncsnyomás

HAVONTA ELLENŐRIZZE AZ ABRONCSNYOMÁST

A megfelelő abroncsnyomás csökkenti annak veszélyét, hogy elveszíti az irányítást a jármű fölött. Ezen kívül védi az abroncsot az idő előtti kopástól és a belső szerkezetének visszafordíthatatlan sérüléseitől. Az abroncsnyomás csökkenhet a kisméretű perforációk, a kerék alkotóelemein keresztül történő természetes szivárgás vagy akár a külső hőmérséklet csökkenése miatt. Havonta és hosszabb út előtt ellenőrizze az abroncsok nyomását, a pótkereket is ideértve, lehetőleg hideg állapotban (amikor a gumi állt legalább 2 órát vagy kis sebességen futott kevesebb, mint 3,2 kilométert). Ha üzemmeleg állapotban méri a nyomást, adjon hozzá 0,3 bar-t a névleges nyomáshoz. Fontos havonta egyszer ellenőrizni az abroncsnyomást, mert:

  • túl alacsony nyomású abroncs esetén nő a sérülés kockázata

  • a 20%-kal nagyobb nyomás körülbelül 10 000 km-rel csökkenti az abroncs élettartamát.

  • a megfelelő abroncsnyomással üzemanyagot takaríthat meg.